שמות בינלאומיים פופולאריים לבנים

מערכת שורש  ט אייר, תשעח  4/24/2018

היכרות עם שמות בינלאומיים ושכיחים לבנים יכולה לעזור להורים שמתלבטים איך לקרוא לילד שלהם. מאיפה מגיע השם אדם, מי משתמש בשם ניק ומה מייצג השם קאי? הנה כל התשובות
.......................

שמות בינלאומיים פופולאריים לבנים
יחס מינים בלידה מוגדר על ידי משרד הבריאות כמספר לידות חי של זכרים מחולק במספר לידות חי של נקבות. לפי נתונים רשמיים של אגף המחקר במשרד הבריאות, יחס זכרים/נקבות בלידות חי עמד בשנת 2015 על 1.06 והוא נשאר יחסית יציב מאז שנת 2000. עם זאת, חציון גיל ההורים עלה באותן שנים וחציון גיל האם עמד ב-2015 על 30.1 לעומת 28.5 בשנת 2000.

הנתונים לעיל יכולים להרגיע הורים שמגיעים לגיל 30 ומתלבטים לגבי שמות לבנים. הם מראים שכולנו נמצאים פחות או יותר באותה סירה, ולכן הדרך הכי טובה לבחור שם היא לפי העדפות אישיות. בנוסף, אפשר לשאוב השראה משמות בינלאומיים פופולאריים לבנים ובכל מקרה כדאי לדעת מה עומד מאחוריהם על מנת לקבל החלטה שנהיה שלמים איתה.

שם בינלאומי עם ניחוח עברי
בשנת 2008 השם "נועם" היא השכיח ביותר אצל בנים בישראל ואחריו ברשימה נמצאו איתי, דניאל ויהונתן. מאז עברו הרבה מים בנהר, וכיום יש שמות בינלאומיים שפופולאריים לא פחות משמות ישראליים טהורים. כמו כן, הרבה שמות שנפוצים בעולם מקבלים משמעות אחרת בישראל ואף מופיעים בתנ"ך.

השם "אדם" למשל מקורו בתנ"ך וזהו כמובן האדם הראשון, בן זוגה של חווה. מקור שמו במילה "אדמה" כי לפי הסיפור המקראי האדם הראשון נבנה ממנה, אך יש סלבריטאים בכל רחבי העולם שנושאים אותו ובהם אדם סנדלר, אדם לווין ועוד. זו דוגמא קלאסית לשם שהוא גם בינלאומי, גם פופולארי וגם קשור בעבותות לתרבות ולשפה העברית. בהקשר הזה אפשר להזכיר את השם הבינלאומי "אברהם" שנפוץ אצל יהודים ומוסלמים, ואת השם "אמיר" שמציין את צמרת העץ ואף מופיע בספר ישעיהו.

הרצון המשותף של הורים בכל רחבי העולם
שמות בינלאומיים אחרים לבנים שאצלם דווקא קשה לזהות קשר לתרבות היהודית הם ניק, בוריס ואמור. כל שם כזה מאפיין חלק אחר בעולם: השם ניק פופולארי אצל התרבות האנגלוסקסית כי מקורו בשפה היוונית, השם בוריס מגיע מהשפה הרוסית ומשמעותו עוצמה ומאבק והשם אמור שואב השראה מספרדית שבה משמעותו היא אהבה.

פופולאריות של שמות מסוימים לבנים מעידה על כך שהורים בכל רחבי העולם רוצים את אותו הדבר. השם "קאי" לדוגמא מקורו בשפה האמהרית, הפרסית והסווהלית ולכן יש לו משמעויות שונות, אך הורים בוחרים בו כי הוא ייחודי. לעומת זאת, השם "מיכאל" נפוץ כי משמעותו הבעת אמונה באלוהים ואין פלא שהורים מעוניינים בו עבור הילד שלהם. בסופו של דבר, אין שם אחד שמתאים לכולם ורק ההורים יודעים מה טוב ומתאים להם.